Romani 4
Previous
Bible Home -  Cuprins -  King James
Next

  1. Ce vom zice, deci, a căpătat, prin puterea lui, strămoşul nostru Avraam?
  2. Dacă Avraam a fost socotit neprihănit prin fapte, are cu ce se laude, dar nu înaintea lui Dumnezeu.
  3. Căci ce zice Scriptura? „Avraam a crezut pe Dumnezeu, şi aceasta i s-a socotit ca neprihănire.”
  4. Însă, celui ce lucrează, plata cuvenită lui i se socoteşte nu ca un har, ci ca ceva datorat;
  5. pe cînd, celui ce nu lucrează, ci crede în Cel ce socoteşte pe păcătos neprihănit, credinţa pe care o are el, îi este socotită ca neprihănire.
  6. Tot astfel, şi David numeşte fericit pe omul acela pe care Dumnezeu, fără fapte, îl socoteşte neprihănit.
  7. Fericezice elde aceia ale căror fără de legi sunt iertate, şi ale căror păcate sunt acoperite!
  8. Ferice de omul, căruia nu-i ţine Domnul în seamă păcatul!”
  9. Fericirea aceasta este numai pentru cei tăiaţi împrejur sau şi pentru cei netăiaţi împrejur? Căci zicem lui Avraam credinţai-a fost socotită ca neprihănire.”
  10. Dar cum i-a fost socotită? După sau înainte de tăierea lui împrejur? Nu cînd era tăiat împrejur, ci cînd era netăiat împrejur.
  11. Apoi a primit ca semn tăierea împrejur, ca o pecete a acelei neprihăniri pe care o căpătase prin credinţă, cînd era netăiat împrejur. Şi aceasta, ca fie tatăl tuturor celor care cred, cu toate nu sunt tăiaţi împrejur; ca, adică, li se socotească şi lor neprihănirea aceasta;
  12. şi ca fie şi tatăl celor tăiaţi împrejur, adică al acelora cari, nu numai sunt tăiaţi împrejur, dar şi calcă pe urmele credinţei aceleia pe care o avea tatăl nostru Avraam, cînd nu era tăiat împrejur.
  13. În adevăr, făgăduinţa făcută lui Avraam sau seminţei lui, va moşteni lumea, n-a fost făcută pe temeiul Legii, ci pe temeiul acelei neprihăniri, care se capătă prin credinţă.
  14. Căci, dacă moştenitori sunt cei ce se ţin de Lege, credinţa este zădarnică, şi făgăduinţa este nimicită;
  15. pentru Legea aduce mînie; şi unde nu este o lege, acolo nu este nici călcare de lege.
  16. De aceea moştenitori sunt cei ce se fac prin credinţă, ca fie prin har, şi pentru ca făgăduinţa fie chezăşuită pentru toată sămînţa lui Avraam: nu numai pentru sămînţa aceea care este sub Lege, ci şi pentru sămînţa aceea care are credinţa lui Avraam, tatăl nostru al tuturor,
  17. dupăcum este scris: „Te-am rînduit fii tatăl multor neamuri.” El, adică, este tatăl nostru înaintea lui Dumnezeu, în care a crezut, care înviază morţii, şi care cheamă lucrurile care nu sunt, ca şi cum ar fi.
  18. Nădăjduind împotriva oricărei nădejdi, el a crezut, şi astfel a ajuns tatăl multor neamuri, dupăcum i se spusese: „Aşa va fi sămînţa ta.”
  19. Şi, fiindcă n-a fost slab în credinţă, el nu s-a uitat la trupul său, care era îmbătrînit, avea aproape o sută de ani, nici la faptul Sara nu mai putea aibă copii.
  20. El nu s-a îndoit de făgăduinţa lui Dumnezeu, prin necredinţă, ci, întărit prin credinţa lui, a dat slavă lui Dumnezeu,
  21. deplin încredinţat El ce făgăduieşte, poate şi împlinească.
  22. De aceea credinţa aceastai-a fost socotită ca neprihănire.”
  23. Dar nu numai pentru el este scris i-a fost socotită ca neprihănire”;
  24. ci este scris şi pentru noi, cărora, de asemenea, ne va fi socotită, nouă celor ce credem în Cel ce a înviat din morţi pe Isus Hristos, Domnul nostru,
  25. care a fost dat din pricina fărădelegilor noastre, şi a înviat din pricină am fost socotiţi neprihăniţi.