|
Romani 9
- Spun adevărul în Hristos, nu mint; cugetul meu, luminat de Duhul Sfînt, îmi este martor,
- că simt o mare întristare, şi am o durere necurmată în inimă.
- Căci aproape să doresc să fiu eu însumi anatema, despărţit de Hristos, pentru fraţii mei, rudele mele trupeşti.
- Ei sunt Israeliţi, au înfierea, slava, legămintele, darea Legii, slujba dumnezeiască, făgăduinţele,
- patriarhii, şi din ei a ieşit, după trup, Hristosul, care este mai presus de toate lucrurile, Dumnezeu binecuvîntat în veci. Amin!
- Dar aceasta nu înseamnă că a rămas fără putere Cuvîntul lui Dumnezeu. Căci nu toţi cei ce se coboară din Israel, sunt Israel;
- şi, cu toate că sunt sămînţa lui Avraam, nu toţi sunt copiii lui Avraam; ci este scris: În Isaac vei avea o sămînţă, care-ţi va purta numele.
- Aceasta înseamnă că nu copiii trupeşti sunt copii ai lui Dumnezeu; ci copiii făgăduinţei sunt socotiţi ca sămînţă.
- Căci cuvîntul acesta este o făgăduinţă: Pe vremea aceasta Mă voi întoarce, şi Sara va avea un fiu.
- Ba mai mult; tot aşa a fost cu Rebeca. Ea a zămislit doi gemeni numai de la părintele nostru Isaac.
- Căci, cu toate că cei doi gemeni nu se născuseră încă, şi nu făcuseră nici bine nici rău, ca să rămînă în picioare Hotărîrea mai dinainte a lui Dumnezeu, prin care se făcea o alegere, nu prin fapte, ci prin Cel ce cheamă,
- s-a zis Rebecii: Cel mai mare va fi rob celui mai mic
- după cum este scris: Pe Iacov l-am iubit, iar pe Esau l-am urît.
- Deci ce vom zice? Nu cumva este nedreptate în Dumnezeu? Nici de cum!
- Căci El i-a zis lui Moise: Voi avea milă de oricine-Mi va place să am milă; şi Mă voi îndura de oricine-Mi va place să Mă îndur.
- Aşa dar, nu atîrnă nici de cine vrea, nici de cine aleargă, ci de Dumnezeu care are milă.
- Fiindcă Scriptura zice lui Faraon: Te-am ridicat înadins, ca să-Mi arăt în tine puterea Mea, şi pentru ca Numele Meu să fie vestit în tot pămîntul.
- Astfel, El are milă de cine vrea şi împietreşte pe cine vrea.
- Dar îmi vei zice: Atunci de ce mai bagă vină? Căci cine poate sta împotriva voiei Lui?
- Dar, mai de grabă, cine eşti tu, omule, ca să răspunzi împotriva lui Dumnezeu? Nu cumva vasul de lut va zice celui ce l-a făcut: Pentru ce m-ai făcut aşa?
- Nu este olarul stăpîn pe lutul lui, ca din aceeaşi frămîntătură de lut să facă un vas pentru o întrebuinţare de cinste, şi un alt vas pentru o întrebuinţare de ocară?
- Şi ce putem spune, dacă Dumnezeu, fiindcă voia să-Şi arate mînia şi să-Şi descopere puterea, a suferit cu multă răbdare nişte vase ale mîniei, făcute pentru peire;
- şi să-Şi arate bogăţia slavei Lui faţă de nişte vase ale îndurării pe care le-a pregătit mai dinainte pentru slavă (despre noi vorbesc)?
- Astfel, El ne-a chemat nu numai dintre Iudei, ci şi dintre Neamuri,
- după cum zice în Osea: Voi numi popor al Meu pe cel ce nu era poporul Meu, şi prea iubită pe cea care nu era prea iubită.
- Şi acolo unde li se zicea: Voi nu sunteţi poporul Meu vor fi numiţi fii ai Dumnezeului celui viu.
- Isaia, de altă parte, strigă cu privire la Israel: Chiar dacă numărul fiilor lui Israel ar fi ca nisipul mării, numai rămăşiţa va fi mîntuită.
- Căci Domnul va împlini pe deplin şi repede pe pămînt cuvîntul Lui.
- Şi, cum zisese Isaia mai înainte: Dacă nu ne-ar fi lăsat Domnul Savaot o sămînţă, am fi ajuns ca Sodoma, şi ne-am fi asemănat cu Gomora.
- Deci ce vom zice? Neamurile, care nu umblau după neprihănire, au căpătat neprihănirea şi anume neprihănirea care se capătă prin credinţă;
- pe cînd Israel, care umbla după o Lege, care să dea neprihănirea, n-a ajuns la Legea aceasta.
- Pentru ce? Pentru că Israel n-a căutat-o prin credinţă, ci prin fapte. Ei s-au lovit de piatra de poticnire,
- după cum este scris: Iată că pun în Sion o Piatră de poticnire, şi o stîncă de cădere: şi cine crede în El, nu va fi dat de ruşine.
|
|
|
|